Cel priorytetowy projektu:
Budowa świadomości ekologicznej wśród dzieci i ich rodzin. Kształtowanie postawy społecznej odpowiedzialności za najbliższe otoczenie.
Cele komunikacyjne:
• Zwrócenie uwagi mieszkańców najbardziej zanieczyszczonych polskich miast na stan powietrza,
środowiska w ich najbliższym otoczeniu
• Edukacja przez rozrywkę – zagażowanie dzieci przez nowoczesne narzędzia edukacyjne
• Zaangażowanie dzieci w sprawy dotyczące ich najbliższego otoczenia – kształtowanie postawy
odpowiedzialnej ekologicznie (certyfikat „Pogromcy Smogu” jest i nagrodą i zobowiązaniem)
• Upowszechnianie wiedzy na temat wpływu człowieka na środowisko w jego najbliższym otoczeniu
Założenia projektu:
„Wygrajmy ze smogiem” to kompleksowy program edukacji ekologicznej dla dzieci w wieku szkolnym. W ramach programu szkoły w nim uczestniczące otrzymają pomoce dydaktyczne:
• scenariusze gotowych lekcji dydaktycznych opracowanych przez ekspertów od ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju
• scenariusze warsztatów ekologicznych
• materiały edukacyjno-promocyjne do dystrybucji na terenie szkoły
• 75 social video stworzonych przy współpracy np. z Tomaszem Rożkiem (naukowcem, edukatorem,
propagatorem nauki, znanym przede wszystkim z prowadzenia programu edukacyjnego Sonda 2), jako pomoc
dydaktyczną skorelowaną z konspektami lekcji i warsztatów.
• Aplikację mobilną zintegrowaną ze stroną internetową projektu do wytworzenia w ramach warsztatów
antysmogowej mapy okolicy
• Wsparcie przez infolinię i stronę www dla nauczycieli realizujących program
Zasięg i promocja programu
Program zostanie przeprowadzony w 50 polskich miastach, a także w szerszej przestrzeni medialnej.
W każdym z miast chcemy zaangażować maksymalną liczbę szkół podstawowych.
W każdym mieście/regionie zostanie przeprowadzona lokalna kampania promocyjna. W komunikacji wykorzystamy zarówno masowe kanały komunikacji jak TV lokalna, radio lokalne, prasa lokalna, Internet programmatic, portale lokalne. Kampania promocyjna programu kierowana będzie do ogółu społeczności lokalnej z naciskiem na nauczycieli, rodziców dzieci w wieku szkolnym i ich rodziny. W pierwszej fazie projektu w szkołach na terenie wybranych miast zostanie przeprowadzona dedykowana kampania rekrutacyjna wzmocniona kampanią crossmediową na terenie objętym programem.
Zobacz regulamin udostępniania czujników smogu.